motivációs térkép, motivált emberek irodában

Mi miatt motiválatlanok a munkavállalók?

Sok helyen azért panaszkodnak a munkavállalók, mert ki vannak zsigerelve, kevés pénzt kapnak, nincsenek rendesen bejelentve stb. Ezen felül jöhetnek még olyan problémák, melyek pluszban megnehezítik a mindennapi jó életérzésük megtartását, mondjuk az, hogy olyan feladatokat bíznak rájuk, melyek egyáltalán nem lelkesítik őket. Egy ponton várható a kiégés, ha nem változtat valamelyik fél.

A munkavállaló részéről a munkahelyváltás a kézenfekvő opció, de van, hogy az adott ember amúgy nagyon jó munkaerő lenne, csak épp nem fordít a munkáltató megfelelő figyelmet arra, hogy kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket vagy adjon neki alkalmat és feladatot arra, hogy őt lelkesítő munkát végezhessen. Ha a munkavállaló unatkozik, vagy túlterhelt, egyszóval a motivációja nincs rendben, akkor segíthet a problémán a motivációs térkép, ami a munkavállaló motivátorait határozza meg, azaz, hogy mi az, ami őt személy szerint lelkesíti.

A motivációs térkép abból a szempontból is egy rendkívül hasznos eszköz, hogy segít kiválasztani a megfelelő személyeket a számukra megfelelő pozíciókra, illetve a meglévő alkalmazottak esetében segít abban, hogy hogyan őrizhető meg, vagy hogyan hozható vissza a motivációjuk. A motivációs térkép, hogy három fő motiváltsági irányt határoz meg, ezek a fejlődés, az eredményesség és a kapcsolatok, majd ezeken belül három további alkategóriába is besorolja az illetőt. Így egy részletes és személyre szabott eredményt adva a dolgozót motiváló tényezőkről.

Ha a munkáltató foglalkozik a dolgozóival és megtudja a a motivációs térképnek köszönhetően, hogy milyen területeken lelkesíthetőek azok, akkor nyert ügye van.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>